Słowacja-2 dni

Piątek, 31 sierpnia 2012 · dodano: 02.09.2012 | Komentarze 2

Trasa: Nowy Sącz-Mniszek nad Popradem-Stara Lubovna-Kamienka-Velky Lipnik-Cerveny Klastor-Stara Ves-Relov-Slovenska Ves-Vyborna-Lendak-Tatranska Kotlina-Stary Smokovec-Strbske Pleso
W piątek rano o 6.30 wyjechaliśmy że Sącza,w Rytrze trochę nas wywiało.
Przez granice spokojnie się przejechała ,przed Starą Lubovnią długi podjazd o nachyleniu 12% ,ale za to na samej górze widać już było Tatry i chwilkę przerwy na placka:)Do Czerwonego Klasztoru dosyć się dobrze jechało.A później od Starej Wsi do Relova to jechaliśmy pod wiatr i niestety ja miałam tylko 6km/h na liczniku,gdy zrobiłam na chwilkę przerwę to przegonił mnie dziadek na rowerze a później go goniłam :)
Gdy dojechaliśmy do wioski cygańskiej,to przejeżdzał traktor z przyczepą na której siedziały dzieci i ziemniakami rzucały z całej siły do młodych cyganów,na początku było nam żal ich ,aż do momentu kiedy nam ukradli czekoladę i ja dostałam ziemniakiem w głowę.
Gdy już wjechaliśmy na górkę Tatranska Kotlina to powoli zaczynaliśmy szukać miejsca do spania.
Pobudkę mieliśmy przed 4 rano ,obudziły Rafała odgłosy a jak ja to usłyszałam to dostaliśmy takiego kopa że w 3 minuty i spakowaliśmy się,a najlepsze było jak przez te krzaki ciągłam swój rower na leżąco tyle siły miałam(a ile później było z tego śmiechu aż do łez:).
Jak później wyszliśmy na ulicę to się okazało że to wyły jelenie bo zaczął się ich okres godowy,a myśmy myśleli że to niedżwiedż (to był pierwszy i ostatni nocleg na dziko w Tatrach). Na ulicy trzeba było się przebierać,i ruszyliśmy w dalszą trasę ,gdzie po drodze zatrzymaliśmy się na chwilkę na drzemkę.
Gdy już dojechaliśmy do Strbske Pleso to sobie troszkę po zwiedzaliśmy i zrobiliśmy rundkę honorową w koło jeziora,i po tym powrót do domu.
Oczywiście znowu koło wioski cyganów dostałam takiego kopa że całą wioskę przejechałam 40km/h tak byłam wściekła na nich przez to co nam zrobili.
Pogoda się nam na szczęście udała dopiero gdy dojechaliśmy do Mniszka nad Popradem to tam się pojawiły chmury i aż do samego domu,ale nie padało.
Na rowerach spędziliśmy 18 godzin,w pierwszym dniu więcej się siedziało na rowerze bo cały czas pod górkę a na drugi dzień to już z górki,w sumie zrobiliśmy 318,4 km przez 2 dni.

Tak wyglądał mój rower

Granica

Widok z górki przed Starą Lubovnią

Jastrzębie których na Słowacji jest pełno

Takich i większych podjazdów na Słowacji jest pełno

Czerwony Klasztor

Pogoń za dziadkiem:))

Takich widoków było non stop,czym bliżej tym większe były Tatry

Troszkę dalej i zaczynała się wioska cygańska

W tym domu dostaliśmy wodę

Jak już wjechaliśmy na górę Tatranska Kotlina,to cały czas tak pięknie było widać Tatry

Tatry

Kurorty i hotele

Strumyk

A to nasze miejsce do spania:)

Dobrze że tak świecił księżyc,bo przynajmniej było jasno:)

Tutaj chwilkę drzemki

Widok z trasy

Przerwa na podgrzanie fasolki:)

Tak pięknie było w tym miejscu

Mapa tej miejscowości

Rundka wkoło jeziora i widok skoczni

Wyciąg

Jezioro i hotele

Tutaj nabraliśmy sobie wody do picia